Meniu Uždaryti

Lietuvos ralio istorija atgimsta virtualioje erdvėje

Lietuvos automobilių ralio čempionate dėl gamtinių sąlygų šiuo metu tradiciškai esant pertraukai, šio sporto gerbėjų tarpe įsivyravo kasmetis štilis. Belaukdami antrojo etapo starto Žemaitijoje birželio viduryje, fanai prognozuoja ateinančių lenktynių dalyvių sąrašus. Tai yra metas, kai sportininkai atnaujina techniką, o senai matyti dalyviai ruošiasi grįžti į trasas. Kadangi šiemet pirmąkart lygiagrečiai Lietuvos čempionato vyksta ir virtualus jo atitikmuo „Skuba e-LARČ“, jame šią pertrauką nuspręsta praleisti turiningai – atiduodant pagarbą Lietuvos ralio istorijai.

Oficialių Lietuvos automobilių sporto federacijos virtualių pirmenybių organizatoriai pasidalino mintimis, kas konkrečiai yra planuojama pertraukos metu. Kilusi idėja – tai įsimintinų Lietuvos ralio istorijos momentų atgaivinimas. Jis aprėpia ne tik asmenybes, bet ir įsimintinas lenktynes bei įvykius, kuriuos sporto gerbėjai kadaise stebėjo su jauduliu. Pavasario pertraukos metu „Skuba e-LARČ“ organizuoja trumpą neoficialų 6 dalių specialiųjų varžybų e-čempionatą, kurio etapai bus dedikuoti konkrečiam istoriniam įvykiui bei vyks su tą laikmetį atitinkančiais automobiliais. Anot organizatorių, sugalvoti pirmuosius iš jų buvo įdomioji darbo dalis.

„Šiuolaikinis Lietuvos autosportas nebūtų tiek pasiekęs be jo pamatus padėjusių žmonių. Iš tiesų turime labai daug įsimintinų epizodų, kurie mus skatina didžiuotis. Kalbėdami apie ralį ir jo asmenybes, galime paminėti tokias ralio legendas kaip Stasys Brundza, broliai Kastytis ir Arvydas Girdauskai, Eugenijus Tumalevičius ir daugelį kitų. Taip pat į istoriją galime pažvelgti per infrastruktūros prizmę bei prisiminti, jog kadaise Vilniuje veikė tikrų lenktyninių automobilių gamykla, sukūrusi, pavyzdžiui, „Lada VFTS“ arba „Lada EVA“. Galiausiai, turime labai įdomią Nepriklausomybės erą, kurios metu išvydome ir modernią techniką, niekuo nenusileidžiančią geriausiems pasaulio pilotams, o į lietuviškus renginius pradėjo važiuoti dalyviai iš tolimiausių šalių“, – kalbėjo vienas „Skuba e-LARČ“ organizatorių – Ignas Augustonis.

Pasak jo, tai yra labai svarbu ne tik tautinei bendruomenei, tačiau ir nacionalinio ralio garsinimui užsienyje, nes daugiau nei pusė „Skuba e-LARČ“ dalyvių yra užsieniečiai, kurie galbūt pirmą kartą gyvenime sužinos apie įvykius, kuriais didžiuojasi Lietuva.

Organizatoriaus teigimu, kalbant apie dar ankstesnius periodus, suprantama, jog Lietuvos ralio ištakos glūdi kur kas anksčiau. Visgi čia susiduriama su techniniais apribojimais, mat jų aprėpti, deja, nėra galimybės. Taip yra todėl, kad virtualiam čempionatui naudojama „Richard Burns Rally“ lenktynių simuliatoriaus platforma neturi tą laikmetį atitinkančių automobilių. Tačiau organizatoriai patikino, jog tokie modernaus Lietuvos ralio kūrėjai kaip Vikis Oleka ar kiti neabejotinai bus pagerbti ateityje vyksiančiuose specialiuose „Skuba e-LARČ“ renginiuose.

Šiuo metu jau startavo pirmasis virtualus ralis, skirtas, ko gero, garsiausio Lietuvos lenktynininko – Stasio Brundzos tarptautiniams pasirodymams technikai ir ekipažams negailestingame Akropolio (Graikija) ralyje. Šiame etape trasos parinktos ypač sudėtingos, o varžomasi bus legendiniu geltonuoju „žiguliuku“ su juodai nudažytu kapotu. Šis paprastas, tačiau įsimintinas dizainas tapo vizitine kortele, kuria Stasys kadaise nustebino pasaulinę auditoriją, priversdamas uostyti dulkes daugelį modernesnių vakarietiškų automobilių, o 1976-aisiais užkopė net iki 6-osios vietos absoliučioje įskaitoje.

Specialusis čempionatas vyks iki gegužės 25-osios su lygiais intervalais tarp etapų. Išlaikydami siurprizą, apie kitus specialiuosius renginius bei tai, kam jie bus dedikuoti, praneš oficialiame pirmenybių tinklapyje www.e-larc.lt. Jame kiekvienas norintis galės sužinoti, kaip dalyvauti ir kitos naudingos informacijos.