Meniu Uždaryti

Virtualiose varžybose aplink Lietuvą dominavo estai

Pasibaigus oficialiam Lietuvos virtualaus ralio „Atlantis Games e-LARČ“ sezonui, pirmenybių organizatoriai pratęsė tradiciją organizuojant sezono uždarymui skirtas varžybas. Lietuvos raliui dedikuotame „Rally Lithuania 2021“ šiemet triumfavo svečias iš Estijos – Gabriel Simson, aplenkęs savo tautietį Jaspar Vaher. Įdomus faktas yra tai, jog abu šie dalyviai aktyviai lenktyniauja ir realiose savo šalies nacionalinėse ralio varžybose.

Kadangi ateinantis Lietuvos virtualaus ralio sezonas žada nemažai naujienų, „Rally Lithuania 2021“ buvo skirtas išbandyti daliai planuojamų reglamento pakeitimų. Pavyzdžiui, be čempionate įprastai naudojamų „R5“ ar „R2“ klasių automobilių, šį kartą dalyviams buvo leista rinktis naujausius „WRC“, „Rally3“ ar legendinius ralio automobilius tokius kaip „Lada VFTS“ ar „Peugeot 306 Maxi Kit Car“. Dalyviai taip pat privalėjo naudoti vienodo tipo vidutinio kietumo žvyro dangai skirtas padangas. Individualizuotas buvo ir pasiruošimas raliui – organizatoriai pirmą kartą dalyviams suteikė galimybę naudotis jų pačių sudarytomis greičio ruožų stenogramomis.

„Rally Lithuania  2021“ startavo 77 dalyviai, kuriems teko veikti 60 kilometrų maršrutą, sudarytą iš 15 greičio ruožų. Maršrutas buvo specialiai parinktas dalyviams mažiau žinomomis ir rečiau naudojamomis trasomis, o tai tik padidino intrigą.

Kalbant apie ralio eigą, per pirmuosius keturis greičio ruožus išryškėjo pagrindiniai pretendentai į nugalėtojo poziciją. Greičiausius laikus nuo pat starto demonstravo estai J. Vaher su G. Simson. Kiek toliau nuo jų laikėsi vengras Erdos Levente bei suomis Janne Laahanen. Lemiamu tapo penktasis greičio ruožas, vykęs į virtualią erdvę perkeltoje Vilkyčių autokroso trasoje. Nors iš pažiūros nesudėtingas, tačiau gana klastingas greičio ruožas koją pakišo net trims lyderiams, kurie apmaudžiai suklydo. Labiausiai nukentėjo J. Laahanen, kurio automobilis vertėsi ir liko gulėti ant stogo. Nors tai ir virtualus ralis, tačiau automobilio atvertimo procedūra gana realistiška – savaime suprantama, kad atversti automobilį iš suomio pareikalavo nemažai brangaus laiko. Tiesa, lygiai toje pat vietoje lenktynės galėjo pasibaigti ir būsimam ralio nugalėtojui, tačiau šio laimei, automobilis atvirto ant ratų ir jam pavyko nuvažiuoti toliau tik šiek tiek apgadinus kėbulą.

Į ralio pabaigą „WRC“ technikos privalumus likusiuose greičio ruožuose išnaudojo G. Simson, kuris ilgainiui aplenkė savo tautietį J. Vaher, vairavusį silpnesnį „R5“ klasės automobilį. Tiesa, Jaspar nepasidavė ir vis tiek mynė Gabrieliui ant kulnų. Jis prieš pat finišą dar turėjo teorines galimybes atkovoti pirmąją vietą, tačiau priešpaskutiniame greičio ruože jis nulėkė nuo kelio bei turėjo grįžti į jį atbuline eiga. Tokia, palyginus, nedidelė klaida įtvirtino G. Simson pergalę beveik 21 sekundės persvara. Paskutinė podiumo vieta atiteko vengrui E. Levente nuo ralio nugalėtojo atsilikusiam 47 sekundėmis.

Mažiau galingų automobilių įskaitose greičiausi buvo: Ignas Augustonis („Ford Fiesta Rally3“), estas Silver Ool („BMW M3 E36“), švedas Liam Berg („Peugeot 208 R2“) ir britas Andrew Fahey („Volkswagen Golf II GTI 16V“). Iš viso finišą pavyko pasiekti 24 dalyviams.

Nepaisant to, kad „Atlantis Games e-LARČ“ organizatoriai jau yra pradėję pasiruošimo darbus artėjančių metų sezonui, šiuo etapu virtualus ralis Lietuvos padangėje nesustoja: žiemos laikotarpiu organizatoriai planuoja surengti papildomą lenktynių seriją.

„Atlantis Games e-LARČ“ yra oficialios virtualaus sporto pirmenybės, įtrauktos į Lietuvos automobilių sporto federacijos oficialių varžybų sąrašą. Tai yra pripažintas ir pirmasis pasaulyje nacionalinis ralio e-čempionatas pasaulyje, sparčiai augančioje simuliatorių nišoje.

error: Content is protected !!